Liikuntakalenteri 2017-2018

HUOM! koko vuodeksi syksyllä ilmoittautuneiden ei tarvitse ilmoittautua samaan ryhmään uudelleen keväällä.

Maanantai
19-19.30 Hiit ’30 (Minna) Kultarannan koulu
19.30-20 Foam roller ’30(Minna) Kultarannan koulu
Tiistai
19-20 Lavis®-Lavatanssijumppa (Marju)
Kuparivuoren koulu
Keskiviikko
15-15.45 Neuromoto (Heidi)*
Kestimaaria
15.45-16.30 VoiTas-seniorit (Leena)* Kestimaaria
16.30-17.30 Äijäjumppa (Leena)* Kestimaaria
Torstai
16-17 After work workout (vaihtuva ohjaaja) Maijamäen koulun Tatamisali
16.30-17.30 Kuntosali Suopellon koulu
Sunnuntai
18-18.45 Kahvakuula (Laura) Kultarannan koulu
18.45–19.30 Toiminnallinen venyttely (Laura) Kultarannan koulu

*erillishinnoittelu

 

Tuntikuvaukset

Musiikkiliikunta = koreografinen tunti, jossa askelsarjoja musiikin tahtiin (ML)

Sporttitunti = energian polttoa ja voimaharjoittelua perusliikkeitä tehden,
ei-koreografinen tunti (ST)

Terveysliikunta = rauhallinen tempo, sopii mainiosti aloittelijoille (TL)

  • AFTER WORK WORKOUT = Afterworkissa työasiat unohtuvat. Tunti alkaa rentoutuksella, josta lihaskuntotreenin kautta siirrytään sykkeen kohotukseen. Vaihtuvat ohjaajat tuovat oman mausteensa tunnin ohjelmaan: Laviksesta lattareihin, hiitistä aerobiciin. Tunnille voi tulla myöhässäkin! Ei vaikeita koreografioita, vaikka välillä tanssitaankin.
  • FOAM ROLLER ’30 = Kehonhuollon kuuma trendi, jossa hierotaan lihaksia ja lihaskalvoja muovisen putken eli foam rollerin päällä. Tunnilla lihaksia rentoutetaan ja  lihaskalvoja venytetään. Harjoittelun teho perustuu pehmytkudosten eli lihasten, jänteiden, nivelsiteiden ja sidekudosten kireyden poistamiseen. (TL)
  • HIIT ’30 = Tunti perustuu korkeatehoiseen intervalliharjoitteluun (high-intensity interval training). Täydellinen yhdistelmä viimeisintä tutkimustietoa korkeatehoisesta intervalliharjoittelusta ja uusimpia liikuntatrendejä kuten huippusuosittu CrossFit. (ST)
  • KAHVAKUULA = Tehotunti keskivartalolle, selälle ja hartioille voimaharjoitteluna. Tunti sisältää lyhyen alkulämmittelyn ja loppuvenyttelyn sekä monipuolisia sykkeennosto-osioita. (ST)
  • KUNTOSALI = Kuntosalivuoro on avoin kaikille yli 18-vuotiaille. 1.tunnilla ohjaus.  (TL)
  • LAVIS®-LAVATANSSIJUMPPA = Uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Samalla opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. (ML)
  • NEUROMOTO = Yhteistyö Naantalin tk:n kanssa. Kehonhallintaa kehittävä ja ylläpitävä tunti, joka soveltuu erityisesti varhaisvaiheen muistisairaille sekä reuma- ja lihassairauksia sairastaville. Neuromotossa on vaihtuvat tuntiteemat. Tunnin aikana harjoitellaan monimuotoisesti motoriikkaa, lihaskuntoa ja tasapainoa edistäviä liikkeitä. Varusteina sisätossut ja rennot sisävaatteet. (TL)
  • TOIMINNALLINEN VENYTTELY = Kehon lihaksiston tavoitteellinen venyttely monipuolisten liikkuvuusharjoitteiden avulla. Dynaamiset venyttelyharjoitukset aktivoivat kehon lihakset liikuntatyöhön, joka vahvistaa lihasten ja nivelten toimintaa. Sopii kaikille. (TL)
  • VoiTas = Ikäinstituutin kehittämä iäkkäille soveltuva voimaa ja tasapainoa kehittävä liikuntatunti. Monipuolisia ja turvallisia voima- ja tasapainoliikkeitä. Tunti sisältää alkuverryttelyn, VoiTas-osion ja venyttelyn.  (TL)
  • ÄIJÄJUMPPA = Äijäjumpassa ei kiristellä hermoja eikä tehdä balleriinaliikkeitä, vaan yhdistellään toiminnallisia perusliikkeitä. Tunti auttaa vähentämään vartalon kireyttä, kuten jäykkää lantiota ja rintarankaa, kireitä takareisiä tai rajoitteita nilkkojen sekä ranteiden liikkuvuudessa. Liikkeet lisäävät voimaa, tasapainoa ja kestävyyskuntoa -kuten hapenottokykyä. Tunneilla vaihdellaan teemoja kuntopiiristä keppijumppaan ja kahvakuulaan, mutta pidetään tuntirakenne yksinkertaisen tehokkaana. Loppuun kuuluvat myös venyttelyt.(TL)

Ilmoittautumiseen tästä

Ryhmät toteutuvat, jos niissä on vähintään 10 osallistujaa. Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Ikiliike_RGBlavis