Liikuntakalenteri 2018-2019

Ilmoittautuminen ryhmiin alkaa 1.8. 2018.

Lisätiedot aikuisten ryhmäliikuntatunneista jaostovastaavilta: Marju Ekman p: 050 3217220; Minna Lehtola p: 050 9129069

Maanantai
19.30-20.15 Kuntopiiri ’45 (Leena) Lietsalan koulu
19-19.30 Hiit ’30 (Minna) Kultarannan koulu
19.30-20 Foam roller ’30(Minna) Kultarannan koulu
Tiistai
19-20 Lavis®-Lavatanssijumppa (Marju)
Kuparivuoren koulu
Keskiviikko
11-11.45 Neuromoto (Heidi)* Kesti-Maaria
12-12.45 VoiTas-seniorit * HUOM! Seniorikortti käy Kesti-Maaria
16.30-17.30 Äijäjumppa (Leena)* Kesti-Maaria
Torstai
16-17 After work Workout (vaihtuva ohjaaja) Maijamäen koulun Tatamisali
16.30-17.30 Kuntosali Suopellon koulu
Perjantai
10-11 MummoBic ’Entisten nuorten aerobic’ (Leena) Kesti-Maaria
Sunnuntai
18-18.45 Kahvakuula (Laura) Kultarannan koulu
18.45–19.30 Toiminnallinen venyttely (Laura) Kultarannan koulu

*erillishinnoittelu

 

Tuntikuvaukset

Musiikkiliikunta = koreografinen tunti, jossa askelsarjoja musiikin tahtiin (ML)

Sporttitunti = energian polttoa ja voimaharjoittelua perusliikkeitä tehden,
ei-koreografinen tunti (ST)

Terveysliikunta = rauhallinen tempo, sopii mainiosti aloittelijoille (TL)

  • AFTER WORK WORKOUT = Afterworkissa työasiat unohtuvat. Vaihtuvat ohjaajat takaavat monipuolisen ohjelman Laviksesta lattareihin ja hiitistä Zumbaan lihaskuntoa ja venyttelyä unohtamatta. Myös jumppavälineitä kokeillaan. Tunnille saa tulla myöhässäkin. Tsekkaa syksyn ohjelma ja tuo toiveesi kevään tunteihin. Tunti järjestetään yhteistyössä Naantalin kaupungin kanssa, kaupungin työntekijöille erillishinnoittelu. Syyskauden ohjelma tässä: After work syksy 2018 ohjelma (TL/ML)
  • FOAM ROLLER ’30 = Kehonhuollon kuuma trendi, jossa hierotaan lihaksia ja lihaskalvoja muovisen putken eli foam rollerin päällä. Tunnilla lihaksia rentoutetaan ja  lihaskalvoja venytetään. Harjoittelun teho perustuu pehmytkudosten eli lihasten, jänteiden, nivelsiteiden ja sidekudosten kireyden poistamiseen. (TL)
  • HIIT ’30 = Tehokkaalla intervalliharjoittelulla saadaan aikaan maksimaalinen hyöty lyhyessä ajassa tehostaen myös rasvanpolttoa. Eri liikevaihtoehdoilla treeni sovitetaan sinulle sopivaksi. (ST)
  • KAHVAKUULA = Toiminnallinen voimaharjoittelu koko keholle, erityisesti keskivartalolle ja hartioille. Tunnilla kehittyy niin lihasvoima, kehonhallinta kuin koordinaatiokin. Kahvakuula sopii sekä naisille että miehille, aloittelijoista kokeneempiin kuulailijoihin. Tunti sisältää alkulämmittelyn, monipuolisia kahvakuulaliikkeitä sekä lyhyen jäähdyttelyn. (ST)
  • KUNTOPIIRI = Kuntopiiri on tehokas ja monipuolinen ryhmäliikuntatunti. Sopii niin aloittelijoille kuin jo liikuntaa harrastaville, sillä tehoa voi säätää oman kuntotasonsa mukaisesti. Kuntopiiri on erinomainen oheisliikuntaharjoite monien muiden lajien, kuten juoksun rinnalle. Tunti alkaa lämmittelyllä, kuntopiirissä kolme kierrosta ja lopuksi venytellään. Tervetuloa niin naiset kuin miehet, nuoret ja vanhat! (TL/ST)
  • KUNTOSALI = Kuntosalivuoro on avoin kaikille yli 18-vuotiaille. 1.tunnilla ohjaus.  (TL)
  • LAVIS®-LAVATANSSIJUMPPA = Hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jossa yhdistyvät lavatanssiaskeleet ja jumppa. Tunneilla tanssitaan vaihdellen tuttuja tanssilajeja kuten valssi, humppa, jenkka, polkka, foxtrot, rock/jive, rumba, salsa ja samba. Myös muita kuten afrikkalaisia ja latinalaisia rytmejä, zorbasta ja rivitanssia kokeillaan. (ML)
  • NEUROMOTO = Yhteistyössä Naantalin tk:n kanssa. Kehonhallintaa kehittävä ja ylläpitävä tunti, joka soveltuu erityisesti varhaisvaiheen muistisairaille sekä reuma- ja lihassairauksia sairastaville. Neuromotossa on vaihtuvat tuntiteemat. Tunnin aikana harjoitellaan monimuotoisesti motoriikkaa, lihaskuntoa ja tasapainoa edistäviä liikkeitä. Varusteina sisätossut ja rennot sisävaatteet. (TL)
  • MUMMOBIC = MummoBicissä on tavoitteena harjoittaa lihaskestävyyttä, tasapainoa ja liikkuvuutta sekä tuottaa liikunnan iloa ja oppimisen elämyksiä. Jumppaamme vanhojen hittibiisien tahtiin etenemällä helpoista askelsarjoista lihaskuntoliikkeisiin ja loppuvenyttelyihin. Tunti on tarkoitettu 60+ jumppareille. (ML)
  • TOIMINNALLINEN VENYTTELY = Kehon liikkuvuuden ylläpitäminen ja parantaminen vaihtelevin teemoin. Tunnilla yhdistyvät dynaaminen liikkuvuusharjoittelu, liikehallintaharjoitteet sekä täsmävenytykset. Liikkeille on aina tarjolla eri vaihtoehtoja, joten tunti sopii kaikille. (TL)
  • VoiTas = Ikäinstituutin kehittämä iäkkäille soveltuva voimaa ja tasapainoa kehittävä liikuntatunti. Monipuolisia ja turvallisia voima- ja tasapainoliikkeitä. Tunti sisältää alkuverryttelyn, VoiTas-osion ja venyttelyn. Naantalin kaupungin seniorikortilla maksuton osallistuminen. Koskee vain tätä ryhmää, eikä oikeuta alennuksiin muista ryhmistä. (TL)
  • ÄIJÄJUMPPA = Äijäjumpassa ei kiristellä hermoja eikä tehdä balleriinaliikkeitä, vaan yhdistellään toiminnallisia perusliikkeitä. Tunti auttaa vähentämään vartalon kireyttä, kuten jäykkää lantiota ja rintarankaa, kireitä takareisiä tai rajoitteita nilkkojen sekä ranteiden liikkuvuudessa. Liikkeet lisäävät voimaa, tasapainoa ja kestävyyskuntoa -kuten hapenottokykyä. Tunneilla vaihdellaan teemoja kuntopiiristä keppijumppaan ja kahvakuulaan, mutta pidetään tuntirakenne yksinkertaisen tehokkaana. Loppuun kuuluvat myös venyttelyt.(TL)

Ilmoittautumiseen tästä

Ryhmät toteutuvat, jos niissä on vähintään 10 osallistujaa. Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Ikiliike_RGBlavis