Liikuntakalenteri 2019-2020

Ilmoittautuminen aukeaa 2.8.19. Lisätiedot aikuisten ryhmäliikuntatunneista jaostovastaavilta: Minna Lehtola p: 050 9129069;  Marju Ekman p: 050 3217220

Maanantai    
17-17.45 Kuntopiiri ’45 (Leena) (ST) Lietsalan koulu
19-19.30 Hiit ’30 (Minna) (ST) Kultarannan koulu
19.30-20 Foam roller ’30(Minna) (TL) Kultarannan koulu
Tiistai    
18.30-19.30 Lavis®-Lavatanssijumppa (Marju) (ML)
Kuparivuoren koulu
Keskiviikko    
11-11.45 Neuromoto (Heidi)* (TL) Kesti-Maaria
12-12.45 VoiTas-seniorit* (Hilla) (TL) Kesti-Maaria
16.30-17.30 Äijäjumppa (Leena)* (TL) Kesti-Maaria
20.30-21.30 Joogan alkeet (Jenna) UUTTA! (TL) Lietsalan koulu
Torstai    
16-17 After work Workout (vaihtuva ohjaaja) (TL/ML Liikuntahalli (sali 3)
16.30-17.30 Kuntosali* (TL) Suopellon koulu
18-19 LIIT-Low impact interval training (Vaihtuva ohjaaja) UUTTA! (ST) Kesti-Maaria
Perjantai    
10-11 Selkäjumppa (Leena ja Jenna)* UUTTA! (TL) Kesti-Maaria
Sunnuntai    
18-18.45 Kahvakuula (Jenna) (ST) Kultarannan koulu
18.45–19.30 Toiminnallinen venyttely (Jenna) (TL) Kultarannan koulu
18.45-19.30 Nyt tanssitaan (Heidi) UUTTA! (ML) Kesti-Maaria

*erillishinnoittelu

Tuntikuvaukset

Musiikkiliikunta = koreografinen tunti, jossa askelsarjoja musiikin tahtiin (ML)

Sporttitunti = energian polttoa ja voimaharjoittelua perusliikkeitä tehden, ei-koreografinen tunti (ST)

Terveysliikunta = rauhallinen tempo, sopii mainiosti aloittelijoille (TL)

  • AFTER WORK WORKOUTAfterworkissa työasiat unohtuvat. Tuntiteemat vaihtelevat tanssillisesta tehotreeniin venyttelyä unohtamatta. Yhteistyössä Naantalin kaupungin kanssa LiiNan jäsenille ja kaupungin työntekijöille. (TL/ML)
  • FOAM ROLLER ’30 = Kehonhuollon kuuma trendi, jossa hierotaan lihaksia ja lihaskalvoja muovisen putken eli foam rollerin päällä. Tunnilla lihaksia rentoutetaan ja  lihaskalvoja venytetään. Harjoittelun teho perustuu pehmytkudosten eli lihasten, jänteiden, nivelsiteiden ja sidekudosten kireyden poistamiseen. (TL)
  • HIIT ’30 = Tehokkaalla intervalliharjoittelulla saadaan aikaan maksimaalinen hyöty lyhyessä ajassa tehostaen myös rasvanpolttoa. Eri liikevaihtoehdoilla treeni sovitetaan sinulle sopivaksi. (ST)
  • JOOGAN ALKEET: Tunti sopii sekä joogaa aiemmin harrastamattomille että kokeneimmille. Tunnista puolet käytetään seisoma-asanoihin ja puolet lattia-asanoihin. Tunti päätetään loppurentoutukseen. Tule kokemaan mielen ja kehon yhteys joogan avulla. (TL)
  • KAHVAKUULAToiminnallinen voimaharjoittelu koko keholle, erityisesti keskivartalolle ja hartioille. Tunnilla kehittyy niin lihasvoima, kehonhallinta kuin koordinaatiokin. Kahvakuula sopii sekä naisille että miehille, aloittelijoista kokeneempiin kuulailijoihin. 
    (ST)
  • KUNTOPIIRI = Kuntopiiri on tehokas ja monipuolinen ryhmäliikuntatunti. Sopii niin aloittelijoille kuin jo liikuntaa harrastaville, sillä tehoa voi säätää oman kuntotasonsa mukaisesti. Kuntopiiri on erinomainen oheisliikuntaharjoite monien muiden lajien, kuten juoksun rinnalle. Tunti alkaa lämmittelyllä, kuntopiirissä on kolme kierrosta ja lopuksi venytellään. Tervetuloa niin naiset kuin miehet, nuoret ja vanhat! (TL/ST)
  • KUNTOSALI =Kuntosalivuoro on avoin kaikille yli 18-vuotiaille omatoimiseen harjoitteluun.  (TL)
  • LAVIS®-LAVATANSSIJUMPPAHauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jossa yhdistyvät lavatanssiaskeleet ja jumppa. Tunneilla tanssitaan vaihdellen tuttuja tanssilajeja ja kokeillaan myös tansseja maailmalta. (ML)
  • LIIT – Low-intensity interval training: Liit-harjoitus on tehokas rasvan polttaja, sillä syke pysyy matalalla koko harjoituksen ajan. Tunti etenee rauhallisesti ja tasaisesti nopeita sykenostoja välttäen. Tuntiohjelma rakentuu yksinkertaisten perusliikkeiden varaan (lankutus, kyykky yms.) painoja ja muita apuvälineitä hyödyntämällä. Sopii sekä vasta-alkajille että edistyneemmille kuntoilijoille. Tunti päättyy 15 min. venyttelyyn. (ST)
  • NEUROMOTO = Yhteistyössä Naantalin tk:n kanssa. Kehonhallintaa kehittävä ja ylläpitävä tunti, joka soveltuu erityisesti varhaisvaiheen muistisairaille sekä reuma- ja lihassairauksia sairastaville. Neuromotossa on vaihtuvat tuntiteemat. Tunnin aikana harjoitellaan monimuotoisesti motoriikkaa, lihaskuntoa ja tasapainoa edistäviä liikkeitä. Varusteina sisätossut ja rennot sisävaatteet. (TL)
  • NYT TANSSITAAN = Tanssia ja elämyksiä laidasta laitaan. Tällä tunnilla pääset niin lattarirytmien pyörteisiin kuin suomalaisille lavoille. Tiedossa monipuolinen ja iloinen kattaus erilaisia tanssiteemoja muun muassa LatinDance, Lavis® ja Show-tanssi. Teemat vaihtuvat viikoittain. Ei vaadi aiempaa tanssitaustaa ja on tarkoitettu kaikille tanssin ystäville. Lämpimästi tervetuloa mukaan löytämään oma rytmisi! Tunti toteutetaan yhdessä Raision Pyryt ry:n kanssa. (ML)
  • TOIMINNALLINEN VENYTTELY = Kehon liikkuvuuden ylläpitäminen ja parantaminen vaihtelevin teemoin. Tunnilla yhdistyvät dynaaminen liikkuvuusharjoittelu, liikehallintaharjoitteet sekä täsmävenytykset. Liikkeille on aina tarjolla eri vaihtoehtoja, joten tunti sopii kaikille. (TL)
  • SELKÄJUMPPA = Tunnilla keskitytään selän hyvinvointia lisääviin liikkeisiin erilaisia välineitä hyödyntäen. Keskivartalon sekä niska- ja hartia-alueen lihasten voimaa ja liikkuvuutta lisäävä tunti sopii kaikille, jotka haluavat helliä selkäänsä. (TL)
  • VoiTas = Ikäinstituutin kehittämä iäkkäille soveltuva voimaa ja tasapainoa kehittävä liikuntatunti. Monipuolisia ja turvallisia voima- ja tasapainoliikkeitä. Tunti sisältää alkuverryttelyn, VoiTas-osion ja venyttelyn. Osassa liikkeistä tehdään lattialla ja konttausasennossa, mutta vaihtoehtoja näille liikkeille on esimerkiksi tuolilla istuen. (TL)
  • ÄIJÄJUMPPA = Äijäjumpassa ei kiristellä hermoja eikä tehdä balleriinaliikkeitä, vaan yhdistellään toiminnallisia perusliikkeitä. Tunti auttaa vähentämään vartalon kireyttä, kuten jäykkää lantiota ja rintarankaa, kireitä takareisiä tai rajoitteita nilkkojen sekä ranteiden liikkuvuudessa. Liikkeet lisäävät voimaa, tasapainoa ja kestävyyskuntoa -kuten hapenottokykyä. Tunneilla vaihdellaan teemoja kuntopiiristä keppijumppaan ja kahvakuulaan, mutta pidetään tuntirakenne yksinkertaisen tehokkaana. Loppuun kuuluvat myös venyttelyt.(TL)

Ilmoittautumiseen tästä

Ryhmät toteutuvat, jos niissä on vähintään 10 osallistujaa (Nyt tanssitaan -ryhmä 20 os.). Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Ikiliike_RGBlavis