Liikuntakalenteri 2019-2020

Tunnit peruutettu viikolla 8, lukuunottamatta Neuromototuntia (ke), Jennan kahvakuulaa ja toiminnallista venyttelyä (su), Heidin tanssitunteja (su)

Lisätiedot aikuisten ryhmäliikuntatunneista jaostovastaavilta: Minna Lehtola p: 050 9129069;  Marju Ekman p: 050 3217220

Maanantai  
16.55-17.45Kuntopiiri ’45 (Leena) (ST)Lietsalan koulu
19-19.30Hiit ’30 (Minna) (ST)Kultarannan koulu
19.30-20Foam roller ’30(Minna) (TL)Kultarannan koulu
Tiistai  
18.30-19.30Lavis®-Lavatanssijumppa (Marju) (ML)
Kuparivuoren koulu
Keskiviikko  
11-11.45Neuromoto (Heidi)* (TL)Kesti-Maaria
11.45-12.30VoiTas-seniorit* (Hilla) (TL)Kesti-Maaria
16.30-17.30Äijäjumppa (Leena)* (TL)Kesti-Maaria
19.30-20.30Joogan alkeet (Jenna) UUTTA! (TL)
klo 19.30-20.30!! viikkoon 8 asti
Lietsalan koulu
Torstai  
16-17After work Workout (vaihtuva ohjaaja) (TL/MLLiikuntahalli (sali 3)
16.30-17.30Kuntosali* (TL)Suopellon koulu
18-19LIIT-Voimaa ja venyvyyttä (ST)Kesti-Maaria
Perjantai  
10-11Selkäjumppa (Leena ja Jenna)* (TL)Kesti-Maaria
Sunnuntai  
18-18.45Kahvakuula (Jenna) (ST)Kultarannan koulu
18.45–19.30Toiminnallinen venyttely (Jenna) (TL)Kultarannan koulu
18.50-19.35Nyt tanssitaan (Heidi)  (ML)Kesti-Maaria
19.35-20.30Ladies in -tanssiryhmä* (Heidi)  (ML) UUTUUS!Kesti-Maaria

*erillishinnoittelu

Tuntikuvaukset

Musiikkiliikunta = koreografinen tunti, jossa askelsarjoja musiikin tahtiin (ML)
Sporttitunti = energian polttoa ja voimaharjoittelua perusliikkeitä tehden, ei-koreografinen tunti (ST)
Terveysliikunta = rauhallinen tempo, sopii mainiosti aloittelijoille (TL)

  • AFTER WORK WORKOUTAfterworkissa työasiat unohtuvat. Tuntiteemat vaihtelevat tanssillisesta tehotreeniin venyttelyä unohtamatta. Yhteistyössä Naantalin kaupungin kanssa LiiNan jäsenille ja kaupungin työntekijöille. (TL/ML)
  • FOAM ROLLER ’30 = Kehonhuollon kuuma trendi, jossa hierotaan lihaksia ja lihaskalvoja muovisen putken eli foam rollerin päällä. Tunnilla lihaksia rentoutetaan ja  lihaskalvoja venytetään. Harjoittelun teho perustuu pehmytkudosten eli lihasten, jänteiden, nivelsiteiden ja sidekudosten kireyden poistamiseen. (TL)
  • HIIT ’30 = Tehokkaalla intervalliharjoittelulla saadaan aikaan maksimaalinen hyöty lyhyessä ajassa tehostaen myös rasvanpolttoa. Eri liikevaihtoehdoilla treeni sovitetaan sinulle sopivaksi. (ST)
  • JOOGAN ALKEET: Tunti sopii sekä joogaa aiemmin harrastamattomille että kokeneimmille. Tunnista puolet käytetään seisoma-asanoihin ja puolet lattia-asanoihin. Tunti päätetään loppurentoutukseen. Tule kokemaan mielen ja kehon yhteys joogan avulla. (TL)
  • KAHVAKUULAToiminnallinen voimaharjoittelu koko keholle, erityisesti keskivartalolle ja hartioille. Tunnilla kehittyy niin lihasvoima, kehonhallinta kuin koordinaatiokin. Kahvakuula sopii sekä naisille että miehille, aloittelijoista kokeneempiin kuulailijoihin. 
    (ST)
  • KUNTOPIIRI = Kuntopiiri on tehokas ja monipuolinen ryhmäliikuntatunti. Sopii niin aloittelijoille kuin jo liikuntaa harrastaville, sillä tehoa voi säätää oman kuntotasonsa mukaisesti. Kuntopiiri on erinomainen oheisliikuntaharjoite monien muiden lajien, kuten juoksun rinnalle. Tunti alkaa lämmittelyllä, kuntopiirissä on kolme kierrosta ja lopuksi venytellään. Tervetuloa niin naiset kuin miehet, nuoret ja vanhat! (TL/ST)
  • KUNTOSALI =Kuntosalivuoro on avoin kaikille yli 18-vuotiaille omatoimiseen harjoitteluun.  (TL)
  • LADYS IN -TANSSIRYHMÄ = Tämä tanssitunti on lisätunti tanssitreeneistä kiinnostuneille. Tunti on sisällöltään muita tavoitteellisempi, unohtamatta elämäniloa ja tanssin ilmaisua. Tule nauttimaan monipuolisesta liikekielestä, rytmeistä, musiikista ja koreografioista. Mahdollisuus esiintyä näytöksissä kauden aikana. Tunnilla pääset toteuttamaan ja kehittämään itseäsi omista lähtökohdistasi. Mukaan tarvitset oman ihanan itsesi, sydämen paloa sekä iloa liikkumiseen ja tanssiin, avointa seikkailijan asennetta sekä heittäytymistä. (ML)
  • LAVIS®-LAVATANSSIJUMPPAHauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jossa yhdistyvät lavatanssiaskeleet ja jumppa. Tunneilla tanssitaan vaihdellen tuttuja tanssilajeja ja kokeillaan myös tansseja maailmalta. (ML)
  • LIIT – Voimaa ja venyvyyttä:  Liit (Low-intensity interval training)-harjoitus on tehokas rasvan polttaja, sillä syke pysyy matalalla koko harjoituksen ajan. Tunti etenee rauhallisesti ja tasaisesti nopeita sykenostoja välttäen. Tunti on suunniteltu lisäämään voimaa, notkeutta ja tasapainoa mukaansatempaavan musiikin tahtiin. Sopii kaikille. (ML/ST)
  • NEUROMOTO = Yhteistyössä Naantalin tk:n kanssa. Kehonhallintaa kehittävä ja ylläpitävä tunti, joka soveltuu erityisesti varhaisvaiheen muistisairaille sekä reuma- ja lihassairauksia sairastaville. Neuromotossa on vaihtuvat tuntiteemat. Tunnin aikana harjoitellaan monimuotoisesti motoriikkaa, lihaskuntoa ja tasapainoa edistäviä liikkeitä. Varusteina sisätossut ja rennot sisävaatteet. (TL)
  • NYT TANSSITAAN = Tällä tanssillisella ja elämyksiä laidasta laitaa sisältävällä ryhmäliikuntatunnilla pääset mm. lattari- ja street-rytmien
    pyörteisiin sekä suomalaisille lavoille. Tunnit koostuvat monipuolisista tanssiteemoista ilman vaikeita koreografioita. Tärkeintä on liikkeen ja tanssin ilo sekä heittäytyminen omia lähtökohtia kunnioittaen. Ei vaadi aiempaa tanssitaustaa ja sopii kaikille tanssin ystäville, jotka tykkäävät menosta ja meiningistä. (ML)
  • TOIMINNALLINEN VENYTTELY = Kehon liikkuvuuden ylläpitäminen ja parantaminen vaihtelevin teemoin. Tunnilla yhdistyvät dynaaminen liikkuvuusharjoittelu, liikehallintaharjoitteet sekä täsmävenytykset. Liikkeille on aina tarjolla eri vaihtoehtoja, joten tunti sopii kaikille. (TL)
  • SELKÄJUMPPA = Tunnilla keskitytään selän hyvinvointia lisääviin liikkeisiin erilaisia välineitä hyödyntäen. Keskivartalon sekä niska- ja hartia-alueen lihasten voimaa ja liikkuvuutta lisäävä tunti sopii kaikille, jotka haluavat helliä selkäänsä. (TL)
  • VoiTas = Ikäinstituutin kehittämä iäkkäille soveltuva voimaa ja tasapainoa kehittävä liikuntatunti. Monipuolisia ja turvallisia voima- ja tasapainoliikkeitä. Tunti sisältää alkuverryttelyn, VoiTas-osion ja venyttelyn. Osassa liikkeistä tehdään lattialla ja konttausasennossa, mutta vaihtoehtoja näille liikkeille on esimerkiksi tuolilla istuen. (TL)
  • ÄIJÄJUMPPA = Äijäjumpassa ei kiristellä hermoja eikä tehdä balleriinaliikkeitä, vaan yhdistellään toiminnallisia perusliikkeitä. Tunti auttaa vähentämään vartalon kireyttä, kuten jäykkää lantiota ja rintarankaa, kireitä takareisiä tai rajoitteita nilkkojen sekä ranteiden liikkuvuudessa. Liikkeet lisäävät voimaa, tasapainoa ja kestävyyskuntoa -kuten hapenottokykyä. Tunneilla vaihdellaan teemoja kuntopiiristä keppijumppaan ja kahvakuulaan, mutta pidetään tuntirakenne yksinkertaisen tehokkaana. Loppuun kuuluvat myös venyttelyt.(TL)

Ilmoittautumiseen tästä

Ryhmät toteutuvat, jos niissä on vähintään 10 osallistujaa (Nyt tanssitaan -ryhmä 20 os.). Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Ikiliike_RGB
lavis