Tuntikuvaukset

Musiikkiliikunta

Koreografinen tunti, jossa tehdään askelsarjoja musiikin tahtiin.

Sporttitunti

Energian polttoa ja voimaharjoittelua perusliikkeitä tehden. Ei-koreografinen tunti.

Terveysliikunta

Rauhallinen tempo. Sopii mainiosti aloittelijoille.

Aikuisten liikunta
Lukuvuoden 2022-2023 tunneille ilmoittautuminen alkaa 1.8.2022

Liikuntakalenterista löydät ryhmien aikataulut

Aamun tehotreenit

Puolituntinen tehotreeni ja 15 min. venyttely virkistää ja kohottaa mielialaa koko päiväksi. Treeni sisältää tuttuja perusliikkeitä, joilla nostetaan sykettä, vahvistetaan kehon päälihasryhmiä ja härnätään myös tasapainoa. Sopii kaikille, mutta sisältää hyppyjä.

Kahvakuula

Toiminnallinen voimaharjoittelu koko keholle, erityisesti keskivartalolle ja hartioille. Tunnilla kehittyy niin lihasvoima, kehonhallinta kuin koordinaatiokin. Kahvakuula sopii sekä naisille että miehille, aloittelijoista kokeneempiin kuulailijoihin. Sporttinen tunti, joka ei sisällä koreografiaa.

Ladies In Showdance

Tämä ihana tanssitunti on juuri sinulle, joka haluat nauttia monipuolisista rytmeistä ja koreografioista streetistä lattareihin, sekä iloita ja ilmaista itseäsi tanssin kautta innostavassa ja kannattelevassa ilmapiirissä ja ohjauksessa. Sisältää niin vauhdikkaita hyppyjä, luovuutta kuin lattiatekniikkaa mutta jokaisen omia lähtökohtia arvostaen. Ole oman elämäsi tähti!

Toiminnallinen treeni

Tasaisesti eri fyysisiä ominaisuuksia -lihasvoima-, kestävyys-, nopeus- ja liikkuvuusharjoitteita- sisältävä tunti, jossa käytetään apuna kahvakuulaa ja muita vastuksia ja oman kehon painoa.

Äijäjumppa

Miehille suunnattu liikuntatunti, jossa vaihtuvat tuntiteemat kuntopiiristä voimatankoon, kahvakuulaan ja venyttelyyn. Teematunnit tuovat harjoitteluun monipuolisuutta niin lihaksille kuin mielelle. Hyvän mielen treenit sopivat kaikille.

Classic step

Tällä iloisella ja energisellä jumppatunnilla kunto kohenee ja mieli virkistyy steppilaudalle askeltaessa! Helpot askelsarjat on rakennettu mukaansatempaavaan musiikkiin. Jumppa päätetään aina rauhalliseen venyttelyyn.

Kuntopiiri

Kuntopiiri on tehokas ja monipuolinen ryhmäliikuntatunti. Sopii niin aloittelijoille kuin jo liikuntaa harrastaville sekä juoksun rinnakkaisharjoitteeksi, sillä tehoa voi säätää oman kuntotasonsa mukaan. Tunti sisältää lämmittelyn, kuntopiirin ja loppuvenyttelyn

Lavis® -lavatanssi-jumppa

Hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jossa yhdistyvät lavatanssiaskeleet ja jumppa. Tunneilla tanssitaan vaihdellen tuttuja tanssilajeja ja kokeillaan myös tansseja maailmalta.

Toiminnallinen venyttely

Kehon liikkuvuuden ylläpitäminen ja parantaminen vaihtelevin teemoin. Tunnilla yhdistyvät dynaaminen liikkuvuusharjoittelu, liikehallintaharjoitteet sekä täsmävenytykset. Liikkeille on aina tarjolla eri vaihtoehtoja, joten tunti sopii kaikille!

Flex

Tunti pitää sisällään vaihtelevasti kehonhuoltoa dynaamisilla venyttelyillä, liikkuvuusharjoitteita, keskivartalon vahvistusta ja tasapainoharjoitteita. Virkistävä avaus uuteen päivään.

Kuntosali

Kuntosalivuoro on avoin kaikille yli 18-vuotiaille omatoimiseen harjoitteluun. Sopii mainiosti niin aloittelijoille kuin kokeneillekin salikarhuille.​

Neuromoto

Kehonhallintaa kehittävä ja ylläpitävä tunti, joka soveltuu erityisesti varhaisvaiheen muistisairaille sekä reuma- ja lihassairauksia sairastaville. Neuromotossa on vaihtuvat tuntiteemat. Tunnin aikana harjoitellaan monimuotoisesti motoriikkaa, lihaskuntoa ja tasapainoa edistäviä liikkeitä. Tunneilla on rauhallinen tempo.

TreeniMix

Yksinkertaisia ja tehokkaita perusliikkeitä hyödyntävä tunti. Oman kehon painoa ja kahvakuulaa käytetään lisävastuksena eri harjoitteissa. Harjoitteita on mahdollisuus sovittaa omaan kunto- ja liikkuvuustasoon. Sopii kaikille, mutta ohjelma sisältää hyppyjä.

Jooga

Kehoa ja mieltä avaava joogaharjoitus. Tunti sisältää voimakkaita sotureita, tasapainoasentoja sekä rauhallisia venytyksiä. Sopii kaiken tasoisille.

Kuntotanssi

Monipuolinen, helppo ja hauska tanssitunti, jossa liikutaan erilaisten musiikkien tahtiin, tanssityylien vaihdellessa. Tunti kehittää kuntoa, kestävyyttä, koordinaatiota ja vartalonhallintaa. Tanssi tekee tutkitusti hyvää terveydelle.

Selkäjumppa

Tunnilla keskitytään selän hyvinvointia lisääviin liikkeisiin erilaisia välineitä hyödyntäen. Keskivartalon sekä niska- ja hartia-alueen lihasten voimaa ja liikkuvuutta lisäävä tunti sopii kaikille, jotka haluavat helliä selkäänsä.

VoiTas

Ikäinstituutin kehittämä iäkkäille soveltuva voimaa ja tasapainoa kehittävä liikuntatunti. Monipuolisia ja turvallisia voima- ja tasapainoliikkeitä. Tunti sisältää alkuverryttelyn, VoiTas-osion ja venyttelyn. Osa liikkeistä tehdään lattialla ja istuen konttausasennossa, mutta vaihtoehtoja näille liikkeille on esimerkiksi tuolilla istuen.
Maksuton Naantalin kaupungin seniorikorttilaisille..

Vieritä ylös